
Lusikoitava mustikkasmoothie (Smoothie bowl)
L, G, FODMAP Tähän lusikoitavaan mustikkasmoothieen saat sisällytettyä paljon kuituja ja proteiinia. Kuidut pitävät vatsan toiminnassa, verensokerin tasaisena ja suoliston

L, G, FODMAP Tähän lusikoitavaan mustikkasmoothieen saat sisällytettyä paljon kuituja ja proteiinia. Kuidut pitävät vatsan toiminnassa, verensokerin tasaisena ja suoliston

L, G, FODMAP Maukkaita lettuja ilman jauhoja ja sokeria – on mahdollista! Jos noudatat FODMAP-ruokavaliota, muista, että banaanin pitää olla

L,G, FODMAP Tällä puurolla pidät nälän loitolla lounaaseen asti! Tai syö se iltapalaksi treenin jälkeen, niin saat kaikkea mitä treenin

L, G, FODMAP Kanasta saa hyvää, kun sen maustaa reilusti. Pitkä marinointiaika ei kuitenkaan aina arjen kiireissä onnistu ja onneksi

L, G, FODMAP Neljän henkilön annokseen tarvitset: 3-4 filettä kuhaa tai muuta vaaleaa kalaa 200 g tuoreita tai pakastettuja leikkopapuja

L, G Linsseistä saa edullista, terveellistä ja hyvää ruokaa. Linsseissä on paljon antioksidantteja, kasviproteiinia ja kuituja, hyvä pakkaus siis :).
Olen viimeisten 10 vuoden aikana FLT ravintovalmentajana (FLT = funktionaalinen lääketiede) nähnyt monenlaisia ihmisiä ja kuullut monia elämäntarinoita. Tässä työssä
Sokeri on paha juttu, sen kaikki tietävät. Mutta miksi? Sokeri on tietysti ylimääräistä energiaa, joka lihottaa ja lisäksi hampaat ovat
Usko jo 🙂 – tärkeintä ei ole kalorien syynääminen Yhä useampi suomalainen kamppailee ylipainon kanssa ja yhä useampi heistä
Onko ruokavaliossasi tarpeeksi kuituja? Monella suomalaisella kuituja on ruokavaliossaan liian vähän. Näin kertoo Finriski-tutkimus :-). Olen työssänikin huomannut, että monella
Jo kauan tiedetty, mutta vasta viime aikoina yleisemmin esille otettu terveyteen liittyvä asia on matala-asteinen krooninen tulehdus (hiljainen tulehdus). Kirjoittelen
Mitkä ovat tärkeimmät tekijät hyvän olon ja mielen saavuttamisessa? Mitkä ovat tärkeimmät tekijät omassa ravinnossa? Miten saada muutokset tehtyä ja
Sillä, mitä päivittäin syömme on arvaamattoman suuri vaikutus aivoihimme. Sehän on selvää, että monipuolinen ravinto on hyvästä, mutta muutama
”Liikkujalle vaikka joka päivä”, ”Luonteva sokeriannos on yksi leivonnainen tai jäätelö”, ”Malttia makeanhimoon” – Tällaista teksiä on tämän päivän Hesarissa.
Mitä tehdä, jos ei ole lounasruokailun piirissä ja on omien eväiden ja lähikaupan varassa? Entä jos tekee vuorotyötä? Tai jos
On hyvä suosia kypsentämätöntä kasvisruokaa vuoden ympäri, mutta erityisesti keväällä tulee monelle tarve keventää ruokavaliota ja lisätä kasvisten syöntiä (entisestään